Na 2022 rok MPK zaplanowało modernizację torowiska na ulicy Świdnickiej. Przy tej okazji nie powstaną jednak zapowiadane od kilku lat przystanki wiedeńskie. – W przypadku kumulacji tych prac musielibyśmy rozważać całkowite zamknięcie ulicy, co generowałoby jeszcze większe zatory w centrum miasta – tłumaczą urzędnicy.

Przypomnijmy, od dłuższego czasu magistrat zapowiada budowę przystanków wiedeńskich na ulicy Świdnickiej – w tej sprawie kilka lat temu miasto przeprowadziło konsultacje społeczne i przygotowało projekt całego przedsięwzięcia.

Stworzenie przystanków wiedeńskich na ulicy Świdnickiej (Renoma i Arkady) było też tematem, który poruszono podczas panelu obywatelskiego. Za realizacją tej inwestycji w 2021 roku opowiedziało się 80% panelistów, co oznacza, że rekomendacja jest dla władz miasta wiążąca. Jednak, jak informowaliśmy w grudniu 2020 roku, urzędnicy rekomendację przyjęli, ale z zastrzeżeniem dotyczącym terminu realizacji inwestycji.

Również w wywiadzie dla naszego magazynu Tomasz Stefanicki, zastępca dyrektora Biura Zrównoważonej Mobilności we wrocławskim magistracie, tłumaczył, że inwestycja została odłożona ze względu na znaczenie ulicy Świdnickiej na mapie linii tramwajowych Wrocławia i obecną skalę inwestycji w torowiska.

Przystanki wiedeńskie na Świdnickiej jeszcze nie w tym roku

W niedawno ogłoszonych planach inwestycyjnych MPK na 2022 rok, przewoźnik zapowiedział prace w ciągu ulicy Świdnickiej. Tam zaplanowane zostały dwa zadania: modernizacja torowiska na placu Kościuszki wraz z torowiskiem do ulicy Piłsudskiego i rozjazdem oraz wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu z ulicą Piłsudskiego od strony ulicy Powstańców Śląskich wraz z torowiskiem do ulicy Swobodnej.

Zapytaliśmy więc, czy przy okazji tego remontu, miasto zamierza również wybudować zapowiadane przystanki wiedeńskie.

W ramach trwającej TORYwolucji, na którą każdego roku przeznaczamy 80 mln zł, nie planowaliśmy realizacji przystanków wiedeńskich na Świdnickiej. W mieście trwa proces wzmożony proces inwestycyjny i najpierw musimy zakończyć aktualne prace, by móc myśleć o rozpoczęciu kolejnych, w tym realizacji przystanków wiedeńskich na Świdnickiej – tłumaczy Patryk Załęczny z biura prasowego wrocławskiego magistratu.

Jak przyznaje urzędnik, co prawda, w w tym roku MPK zaplanowało inwestycje w pobliżu Świdnickiej, to jednak – tłumaczy przedstawiciel magistratu – wymiana zwrotnic, których prace nie będą trwały dłużej niż kilka tygodni i zostaną podzielone na konkretne zadania, nie będą połączone z budową przystanków wiedeńskich, które wiązałyby się z koniecznością przebudowy istniejącego odcinka torowiska.

W przypadku kumulacji tych prac musielibyśmy rozważać całkowite zamknięcie ulicy, co generowałoby jeszcze większe zatory w centrum miasta – dodaje Załęczny.

Czytaj także: Progi zwalniające na ulicy Świdnickiej już zamontowane [ZDJĘCIA]