Wrocławskie MPK w ciągu ostatnich 12 miesięcy zrealizowało 20 infrastrukturalnych inwestycji. Niemal drugie tyle przewoźnik zapowiada na nadchodzący rok. Sprawdzamy, jakie remonty są w planach.

Jak informują przedstawiciele MPK, do osiągnięć tegorocznej TORYwolucji zalicza się m.in. kolejny etapu remontu al. Hallera oraz ul. Złotoryjskiej (czyli łącznika ul. Legnickiej z TAT na Nowy Dwór). W tych miejscach powstały zielone torowiska. MPK wyremontowało też tory na ul. św. Mikołaja i Ruskiej. Zakończyły się również prace przy ul. Olszewskiego.

Bardzo dużo działo się w newralgicznych miejscach sieci tramwajowej, czyli na skrzyżowaniach. Dobiega końca ostatni etap wymiany rozjazdów i łuków na placu Dominikańskim. Podobne inwestycje zostały zrealizowane także na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i al. Hallera, al. Hallera i ul. Grabiszyńskiej czy Podwala i ul. Sądowej – wylicza przewoźnik.

W ciągu ulicy Kazimierza Wielkiego takie prace toczyły się w kilku miejscach: na skrzyżowaniu z ul. Szewską i Widok oraz na wysokości ul. Krupniczej.

Wyciągnęliśmy także wnioski z zeszłej zimy i wymieniliśmy aż 70 zwrotnic na terenie całego Wrocławia. Dzięki temu nie damy się zaskoczyć kolejnej zimie i minimalizujemy ryzyko awarii, jakie pamiętamy z lutego mijającego roku podkreśla Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.

Przeprowadzono także remonty przejazdów tramwajowych. Nowe szyny, podbudowa i nawierzchnia pojawiły się na placu Strzegomskim, na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich z Kutnowskiej, u zbiegu Legnickiej i Zachodniej czy też na ul. Legnickiej na wysokości skrzyżowania z ul. Bolesławiecką (przy Dolmedzie).

Co nas czeka w 2022 roku?

Wciąż trwa wymiana łuków i rozjazdów na placu Jana Pawła II. W pierwszy etapie (gotowym od kilku tygodni) torowcy pracowali po stronie ul. Ruskiej i św. Mikołaja. Niedługo zakończy się etap II – od strony ul. Legnickiej. Kolejne będą obejmowały środek skrzyżowania, a potem jego północną i południową część.

Zadanie to będzie skoordynowane m.in. z pracami przewidzianymi na Podwalu. Tam przewoźnik zrealizuje dwie inwestycje: remont torowiska od placu Jana Pawła II do ul. Mostowej (z wyłączeniem mostu Sikorskiego) oraz od placu Orląt Lwowskich do pl. Jana Pawła II.

– Mamy ambitne plany na przyszły rok. Z dużych zadań warto wymienić choćby ul. Kosmonautów, gdzie będziemy remontować całe torowisko od skrzyżowania z ul. Jeżowską aż do pętli „Leśnica”. Oczywiście włączając w to samą pętlę – dodaje Krzysztof Balawejder.

Przewoźnik przeprowadzi też prace w ciągu ulicy Świdnickiej. Tam w 2022 roku przewidziane zostały dwa zadania: modernizacja torowiska na placu Kościuszki wraz z torowiskiem do ul. Piłsudskiego i rozjazdem oraz wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu z ul. Piłsudskiego od strony ul. Powstańców Śląskich wraz z torowiskiem do ul. Swobodnej. Zmodernizowany zostanie fragment torowiska w al. Kochanowskiego w pobliżu mostu Szczytnickiego.

W planach są również wymiany rozjazdów: w węźle przy zajezdni Borek, na ul. Jedności Narodowej (na skrzyżowaniach z ul. Nowowiejską i Słowiańską), przy moście Zwierzynieckim, w ul. Piłsudskiego (przy skrzyżowaniu ze Stawową) i na ul. Małachowskiego (skrzyżowanie z ul. Pułaskiego).