Mamy coraz więcej podpisanych umów na prace dokumentacyjne dla inwestycji, które są kluczowe w województwie dolnośląskim – informuje GDDKiA. Autostrada A4, droga ekspresowa S5, obwodnice oraz projektowana droga S8 mają za kilka lat stworzyć spójny układ komunikacyjny dróg szybkiego ruchu.

Jak ostatnio informowaliśmy, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na opracowania Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej i Programem funkcjonalno-użytkowym wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (STEŚ-R) dla budowy/rozbudowy autostrady A4 na odcinku od węzła Legnica Południe do węzła Wrocław Wschód/Stary Śleszów oraz budowy drogi ekspresowej S5 Bolków – Sobótka.

Jesteśmy jeszcze przed podpisaniem umowy na opracowanie dokumentacji projektowej dla autostrady A4 od węzła Krzyżowa do węzła Legnica Południe o długości około 36 km. W ramach dokumentacji STEŚ-R dla tego odcinka zostaną przeanalizowane warianty rozbudowy autostrady A4 w istniejącym śladzie. 10 czerwca 2021 roku dokonaliśmy wyboru najkorzystniejszej oferty i w najbliższych dniach planowane jest podpisanie umowy z firmą projektową – informują drogowcy.

To jednak nie jedyne przedsięwzięcie drogowe planowane do realizacji w naszym regionie w najbliższych latach.

fot. GDDKiA

Droga ekspresowa S8 z Wrocławia do Kłodzka

Jak informuje GDDKiA, w trakcie opracowania jest STEŚ dla rozbudowy ekspresowej „ósemki” od Wrocławia do Kłodzka wraz z budową obwodnic miejscowości. Dla trzech odcinków wnioski o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zostały już złożone do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu.

We wrześniu 2020 roku złożono pierwszy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla odcinka Łagiewniki – Wrocław (Magnice). Pod koniec października do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu trafił wniosek o wydanie DŚU dla kolejnego fragmentu przyszłej drogi ekspresowej S8, czyli odcinka Ząbkowice Śląskie – Łagiewniki. Z kolei w lutym 2021 roku dołączył do nich odcinek Bardo – Ząbkowice Śląskie.

Ostatni odcinek, czyli Kłodzko – Ząbkowice Śląskie, z uwagi na planowaną obwodnicę Złotego Stoku, zostanie podzielony na dwa mniejsze fragmenty: Kłodzko – Bardo oraz Bardo – Ząbkowice Śląskie.  Dla ww. odcinków drogi S8 RDOŚ wszczął postępowanie w sprawie wydania DŚU. W dniach od 6 maja do 4 czerwca trwały konsultacje społeczne w ramach prowadzonej oceny oddziaływania na środowisko dla budowy drogi ekspresowej S8 Wrocław (Magnice) – Kłodzko odcinek III Łagiewniki – Wrocław (Magnice) – informuje GDDKiA.

Drogowcy przypominają, że decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach jest niezbędna do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), która ściśle powiązana z realizacją inwestycji.

fot. GDDKiA

Nowe obwodnice dolnośląskich miast

Jak informuje GDDKiA, w ramach rządowego programu budowy 100 obwodnic, podpisano już sześć umów na realizację dokumentacji projektowej dla obwodnic: Głogowa w ciągu DK12, Kaczorowa w ciągu DK3, Oławy i Legnicy w ciągu DK94, Milicza w ciągu DK15 i Międzyborza w ciągu DK25.

Przed nami jeszcze podpisanie umowy na stworzenie dokumentacji projektowej dla obwodnicy Złotego Stoku w ciągu DK46 – zapowiadają drogowcy.