Dziś otwarcie Wroclavii – nowego centrum handlowego zlokalizowanego w komunikacyjnym centrum Wrocławia. Nowa galeria handlowa chce przekonać standardem usług, ofertą rozrywkową oraz nieobecnymi wcześniej we Wrocławiu markami.

Miejsce spotkań i rozrywki: Grand Kitchen, Cinema City, Fikołki
Nowe centrum handlowe łączy różne funkcje: prawie jedną piątą powierzchni Wroclavii przeznaczono na rozrywkę i gastronomię. Na poziomie +2, w sąsiedztwie zajmujących ponad 4 tys. m² całorocznych zielonych tarasów, goście
znajdą przestronną strefę Grand Kitchen. W centrum handlowym znajduje się jedyne w Polsce kino, które w 20 klimatyzowanych salach oferuje tak szerokie funkcje rozrywkowe (m.in. z pierwszą w mieście salą IMAX®). Centrum handlowe Wroclavia zaprasza również wszystkie dzieci, które mogą przyjemnie spędzić czas w sali zabaw Fikołki.

Powierzchnia handlowa
Na 64 tys. m² powierzchni Wroclavii znajduje się 181 sklepów, restauracji i miejsc rozrywki. Znane marki, które były nieobecne w naszym mieście przed otwarciem Wroclavii, to m.in.: Sfera, Forever 21, Uterqüe, Steve Madden, czy Estée Lauder. Wśród pozostałych najemców znajdują się najpopularniejsze sieci odzieżowe prezentujące pełne spektrum swoich marek: polska grupa LPP (m.in. Reserved, Mohito i Cropp) oraz międzynarodowa grupa Inditex (m.in. Zara, Bershka, Massimo Dutti i Stadivarius). Flagowe sklepy otworzą we Wroclavii m.in. Peek & Cloppenburg, H&M, CCC, Kazar, czy New Look. W centrum znajdą się też liczne sklepy z biżuterią, bielizną i kosmetykami oraz oferta spożywcza, sportowa, wnętrzarska i multimedialna.

Przyciąganie klientów
Twórcy centrum zamierzają iść z duchem czasu i udostępniają klientom m.in.: bezpłatny i nieograniczony dostępu do szybkiego Wi-Fi, aplikacji mobilnych, możliwości ładowania baterii samochodów elektrycznych i skuterów, a także szeregu usług dla rodzin (pokój przyjazny dzieciom, specjalne wydarzenia dla dzieci, opaska tożsamości, wypożyczalnia wózków- samochodzików). Klienci będą mogli przystąpić do programu lojalnościowego, z dostępem do zniżek i ofert specjalnych oraz bezpłatnych porad stylisty.

Nowoczesna i ekologiczna architektura
Budowa nowego centrum handlowego Wroclavia trwała dwa i pół roku, od kwietnia 2015 r. W wyniku wartej 240 mln EUR inwestycji powstał imponujący, wielopoziomowy i wielofunkcyjny obiekt, z podziemnym dworcem autobusowym.

Celem twórców Wroclavii było wykreowanie unikalnej koncepcji architektonicznej, która stanie się ponadczasowym punktem odniesienia. Budynek został zaprojektowany przez polską firmę IMB Asymetria, a wnętrza to dzieło wiodącej paryskiej pracowni Saguez&Partners. Inspiracją dla projektu była natura, a w szczególności ponad 300-letni dąb „Przewodnik”, który wita gości przy wejściu głównym zlokalizowanym u zbiegu ulic Borowskiej i Suchej. Kształt wnętrz nawiązuje do płynącej przez Wrocław Odry, jej wysp oraz mostów. Zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz zastosowano wysokiej jakości naturalne materiały i formy (m.in. drewno i marmur), które podkreślają reprezentacyjny charakter budynku i stosowaną w projekcie zasadę zrównoważonego rozwoju.

Wyróżnikiem nowego centrum są iluminowane elewacje z efektem trójwymiarowości, wykorzystanie w szerokim zakresie przyjaznego dla odwiedzających światła dziennego, szklane wejścia oraz ich zadaszenia wykonane z niezwykle trwałego materiału GRP.

Za 3 tygodnie pasażerowie będą mogli przetestować jak sprawdza się połączenie dworca autobusowego z centrum handlowym.