Magistrat może podpisać umowę na budowę ostatniego odcinka trasy autobusowo-tramwajowej, która połączy centrum miasta z Nowym Dworem. – Jesteśmy już po wszystkich formalnościach związanych z kontrolą uprzednią przeprowadzaną przez UZP – informuje prezydent Wrocławia.

Przypomnijmy, wiosną ubiegłego roku spółka Wrocławskie Inwestycja ogłosiła przetarg na budowę torowiska tramwajowego i pętli tramwajowo-autobusowej oraz parkingu typu P+R wraz z infrastrukturą na ulicy Rogowskiej oraz przebudowę kanalizacji drenażowej. Do postępowania stanęło aż 13 zainteresowanych, a pod koniec sierpnia jako najkorzystniejszą wybrano ofertę firmy Skanska, która opiewa na 72 298 774,69 złotych brutto.

W niedzielę 9 stycznia prezydent Wrocławia poinformował, że udało się załatwić wszystkie formalności związane z kontrolą uprzednią przeprowadzaną przez Urząd Zamówień Publicznych w sprawie ostatniego odcinka tej niezwykle ważnej inwestycji, jaką jest trasa autobusowo-tramwajowa na Nowy Dwór.

Są one obligatoryjne dla zadań w które zaangażowane są duże środki unijne, a tak jest w tym przypadku. Teraz możemy podpisać umowę z wykonawcą na realizację ostatniego odcinka trasy wzdłuż ul. Rogowskiej, z pętlą przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. Wykonawca będzie miał 15 miesięcy na realizację tego zadania. Wybudujemy nie tylko torowisko, park and ride przy pętli, ale przebudujemy układ drenażu pod jezdnią – zapowiada Jacek Sutryk.

Łącznie powstanie też około 1,79 km wydzielonej drogi rowerowej, 1,3 km ciągu pieszo-rowerowego, 2,28 km chodników, przejścia i przejazdy rowerowe, a także cztery pary przystanków tramwajowo-autobusowych wzdłuż ulicy Rogowskiej.

Tramwaj na Nowy Dwór pojedzie w 2023 roku

Przypomnijmy, trasa autobusowo-tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem ma powstać do 2023 roku. Mieszkańcy skorzystają łącznie z 15 par przystanków. To największa inwestycja komunikacyjna we Wrocławiu od 1949 roku, kiedy wybudowano linię na Leśnicę.

– Trasa na Nowy Dwór to w sumie 7 kilometrów nowego połączenia komunikacyjnego o najwyższym standardzie. Dzięki niej mieszkańcy w kilkanaście minut bezkolizyjnie dojadą z Nowego Dworu do centrum miasta. W tym celu powstają m.in. dwa wiadukty nad ulicą Smolecką oraz nad torami kolejowymi w pobliżu ulic Strzegomskiej i Robotniczej – wyliczają w magistracie.

Jak już informowaliśmy, pierwszy odcinek TAT – od placu Orląt Lwowskich do ulicy Śrubowej – został oddany do ruchu w połowie 2021 roku.

Czytaj także: TAT na Nowy Dwór bez ślepych torów w kierunku Muchoboru Wielkiego. Dlaczego?

Foto główne: Grzegorz Kilian