Aleja Karkonoska to nie ostatnia tegoroczna inwestycja, bo w ciągu najbliższych miesięcy pojawią się kolejne trasy rowerowe – zapowiadają urzędnicy. Sprawdzamy, w których częściach Wrocławia pojawią się ułatwienia dla cyklistów.

Przypomnijmy, wczoraj informowaliśmy o otwarciu nowej trasy rowerowej wzdłuż alei Karkonoskiej, dzięki której z Wrocławia można dojechać do Bielan Wrocławskich. To – jak podkreślają urzędnicy –  jedna z największych i najważniejszych inwestycji rowerowych ostatniej dekady. W magistracie zapewniają jednak, że to nie ostatnia tegoroczna inwestycja, bo w ciągu najbliższych miesięcy pojawią się kolejne trasy rowerowe.

Nie zatrzymujemy się i pracujemy dalej. Tylko w tym roku przybędzie nam 20 km nowych tras rowerowych, a tych we Wrocławiu mamy już ponad 1100 km. Pamiętajmy także, że infrastruktura rowerowa powstaje również przy okazji realizacji wielkich inwestycji, jak TAT czy tramwaj na Popowice, a powstające tam ścieżki nie są ujęte w programie rowerowym. Na ten rok na infrastrukturę rowerową przeznaczymy ponad 37 mln zł – zapowiada prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

Inwestycje rowerowe w 2021 roku

W centrum miasta

  • ul. Swobodna od Ślężnej do Powstańców Śląskich – 0,3 km
  • ul. Sucha – 0,44 km
  • ul. Hubska od ul. Glinianej do ul. Armii Krajowej (str. zach.) – 0,7 km
  • ul. Jedności Narodowej od ul. Oleśnickiej do ul. Rychtalskiej (str.zach.) – 0,96 km
  • ul. Małachowskiego (wspólne z WBO) – 0,8 km
  • Bulwar Słoneczny – 0,3 km

Poza centrum – również dla domknięcia sieci i połączenia osiedli

  • ul. Racławicka – etap 1: 0,3 km, etap 2: 0,25 km
  • ul. Królewiecka – rewitalizacja – 1,8 km
  • Promenada Krzycka od Borowskiej do Bardzkiej –1,260 km
  • ul. Kowalska – 0,43 km
  • ul. Mokronoska – 0,12 km
  • ul. Szybka – 0,12 km
  • ul. Strzegomska – 0,25 km
  • ul. Mościckiego – 0,47 km

Związane z innymi inwestycjami transportowymi

  • ul. Sułowska – poprawa standardu
  • ul. Obornicka – poprawa standardu
  • cały ciąg DW 342 (Pełczyńska, Zajączkowska, Pęgowska) – 3km
  • ul. Osobowicka – ok. 1,25 km
  • część drogi dla rowerów biegnącej wzdłuż TAT – ok. 2km
  • część drogi dla rowerów biegnącej wzdłuż ul. Popowickiej – co najmniej 1,5km

Warto przypomnieć, że właśnie zaczynamy udostępnianie nowych wiat rowerowych na podwórkach w 9 lokalizacjach – to inwestycja za prawie pół miliona złotych – dodaje Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

Co nas czeka w 2022 roku?

Jak informują urzędnicy, rok 2022 oznacza kolejne inwestycje, bo już zlecono dokumentacje projektowe na następne trasy rowerowe – do realizacji właśnie w przyszłym roku. Będą to m.in.:

  • ciąg pieszo – rowerowy w ul. Kanonierskiej – 0,47 km
  • ul. Avicenny – 0,5 km
  • ul. Mokronoska – 0,46 km
  • ul. Grota-Roweckiego – 1,4 km
  • ul. Zabrodzka – 0,14 km

W 2022 roku oddamy do użytku trasy, dla których mamy już opracowane projekty lub są w trakcie realizacji m.in. na: Sądowej, na mostach Pomorskich, na Legnickiej, na Spiskiej. W sumie będzie to około 20 kilometrów – zapowiada Ewa Mazur.