W poprzednim tygodniu Rada Miejska Wrocławia uchwaliła nowy cennik biletów MPK. Nie będą to jedyne istotne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, które zostaną wprowadzone od 2018 roku. Od stycznia zmieni się rozkład jazdy wybranych autobusów i tramwajów, m.in. linii 7. Częstsze kursy, wydłużone trasy i  nowe linie tramwajowe zapowiedział w ubiegłym tygodniu Prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz, prezentując Wrocławski Program Antysmogowy.

mpk wrocław zmiany tras 2017

fot. Tenautomatix/Wikimedia Commons CC BY-SA 3.0

Zmiany na północy Wrocławia…

Więcej autobusów będzie od stycznia jeździć na Polanowice. To zasługa wydłużenia linii 144, która do tej pory zatrzymywała się na pętli Kamieńskiego. Przedłużenie trasy wymaga stworzenia pętli na ul. Polanowickiej, gdzie autobusy będą mogły zawracać. Ma ona powstać w ciągu najbliższych tygodni.

Nieznacznie dłuższą trasę będzie mieć linia autobusowa 319, która kursuje w porannych i popołudniowych godzinach szczytu. Ostatnim przystankiem będzie pętla Kamieńskiego, a nie Bałtycka.

Zmiany będą obowiązywać także na Psim Polu i także dotyczą autobusów przewożących pasażerów w godzinach szczytu. Chodzi o linię 331, która z Placu Grunwaldzkiego jechała na Litewską, a od stycznia zostanie przedłużona do cmentarza do Kiełczowskiej.

Drugą planowaną zmianą w tym rejonie jest zwiększenie liczby połączeń autobusowych na ulicę Bierutowską. Ma to być ukłon przede wszystkim w stronę pracowników. W pobliżu mieszczą się zakłady takich firm jak DPD, DHL, Raben, Bosch, a po drugiej stronie Alei Jana III Sobieskiego – Biuro Krajowego Rejestru Długu oraz duże osiedle mieszkaniowe. Autobusy będą kursować częściej zwłaszcza między godzinami 6-7 i 14-15.

… oraz na południu i zachodzie miasta

Od stycznia linia 7 będzie drugą, obok numer 17, która pojedzie do przystanku Klecina. Do tej pory tramwaje te kończyły trasę na pętli Krzyki.

Łatwiej będzie się dostać także na lotnisko. Skorzystają pasażerowie linii nr 129. Autobusy od Poświęckiej jeżdżą przez Osobowice, Most Milenijny, przecinają Wejherowską i Legnicką, Kuźniki i Żerniki i dojeżdżają na Jerzmanowo w okolice cmentarza. Od stycznia dotrą także na wrocławskie lotnisko.

Zmianie ulegną także trasy autobusów linii 119 i 319. Dzięki nim więcej pojazdów zostanie skierowanych na ul. Klecińską czy do Wrocławskiego Parku Technologicznego na Muchoborze Małym.

Co czeka nas od 2019 roku?

Szybciej do centrum dostaną się mieszkańcy Gaju, Ołtaszyna, Partynic, a w przeciwnym kierunku – studenci Uniwersytetu Medycznego udający się na zajęcia. Na południe Wrocławia będą jeździć autobusy pospieszne linii N, które dotychczas zawracały już na ulicy Petrusewicza koło Aquaparku.

Łatwiej będzie się przemieścić między ulicą Kwiską i Legnicką a pętlą Ślazowa na Osobowicach. Autobus linii 140 ma kursować przez cały dzień co 30 minut, a nie tylko w godzinach szczytu, jak jest obecnie.

Do końca 2018 roku powinien zakończyć się remont ulicy Hubskiej, od ulicy Glinianej do skrzyżowania z ulicą Dyrekcyjną. Przebudowa ma ruszyć w ostatni weekend października. Obejmie budowę nowego torowiska, które połączy Tarnogaj i Hubską z ulicą Pułaskiego.

Reaktywowana linia 16 będzie kursować przez Plac Grunwaldzki w kierunku ZOO. Do 2022 roku ma zostać uruchomiona linia tramwajowa na Popowice oraz Nowy Dwór.

Bilety 15-minutowe, półroczne, roczne. Darmowe przejazdy i ulgi. Sprawdziliście już nowy cennik, który zacznie obowiązywać od stycznia 2018 roku?

zmiany w systemie sprzedaży biletów mpk