We wrocławskiej Renomie, po trwającej obecnie metamorfozie, pojawią nowe koncepty gastronomiczne z ogródkami, a obiekt otworzy się zarówno na plac Czysty, jak i plac Kościuszki. Inspiracją przy projektowaniu zmian była warszawska Hala Koszyki.

O tym, że Dom Handlowy Renoma zmieni swoje oblicze donosiliśmy już jesienią 2020 roku. Z kolei jak informowaliśmy w marcu ubiegłego roku, po zakończeniu przebudowy w obiekcie pojawi się trzy razy więcej biur, a o połowę zmniejszy się powierzchnia handlowa. Aktualnie – jak informują nas przedstawiciele inwestora – kończą się prace w ramach pierwszego etapu przebudowy, w atrium północnym.

Odtworzyliśmy tam oryginalny układ wewnętrznego dziedzińca, jaki znajdował się w przedwojennym Domu Towarowym Wertheim. Do jego wykończenia użyliśmy eleganckiego, biało-szarego marmuru z Portugalii i Turcji, a także detalu w postaci replik głów z elewacji Renomy, które powstały w pracowni rzeźbiarskiej. Zawiesiliśmy już tam ogromne żyrandole, swoim kształtem nawiązujące do przedwojennych oryginałów w stylu art deco. Na dniach będziemy też montować nowe schody ruchome na poziomie -1. Równocześnie trwają prace nad przygotowaniem nowych powierzchni biurowych na wyższych piętrach Renomy, które zaoferują najwyższy standard i niespotykanie wysokie kondygnacje. Pierwszy etap przebudowy planujemy zakończyć na przełomie marca i kwietnia, a całość inwestycji do końca tego roku – mówi Barbara Wójcik, Asset Management & Leasing Director w firmie Globalworth Poland, która jest właścicielem i zarządcą Renomy.

mat. inwestora

Renoma jak Hala Koszyki

Zgodnie z zapowiedziami przedstawicieli firmy Globalworth, zmiany nie ograniczają się tylko do architektury. Obiekt zyska nową ofertę handlową i gastronomiczną. Zamiast tradycyjnego food courtu pojawią się oryginalne, autorskie koncepty gastronomiczne z ogródkami – poprzez nowe zagospodarowanie placu Czystego i docelowe otwarcie się na plac Kościuszki. Jak zapewnia inwestor, Renoma nie ma konkurować z wielkimi galeriami handlowymi.

Zdecydowaliśmy się pójść inną drogą i wykorzystać doświadczenia z innych naszych obiektów, przede wszystkim z warszawskiej Hali Koszyki. W części handlowej stawiamy na marki modowe z długą tradycją obecności w Renomie, które nie są dostępne w innych obiektach w regionie. Uzupełnieniem oferty będą sklepy codziennych zakupów, punkty usługowe i klinika medyczna. Bardzo ważną cechą, na którą kładziemy szczególny nacisk jest lokalność, niepowtarzalność oraz poszanowanie tradycji i architektury Renomy. Nie próbujemy kopiować rozwiązań z innych projektów, natomiast wykorzystujemy potencjał lokalizacji i dostosowujemy ofertę pod oczekiwania lokalnej społeczności oraz klientów wewnętrznych, czyli pracowników biurowych – wyjaśniała Anna Merta, Leasing Director Retail w Globalworth Poland.

Koncepcję zmian przygotował zespół architektów pod kierownictwem Zbigniewa Maćkowa.

– Mamy nadzieję, że nowe oblicze Renomy jeszcze mocniej wpisze się w oczekiwania wrocławian. To ikoniczny budynek w doskonałej lokalizacji, który wyróżnia się ponadczasową architekturą. Dlatego też idąc z duchem czasu zaprojektowaliśmy znaczącą rozbudowę formatu gastronomii, która chcąc wzmagać miejską witalność, będzie otwarta na obie sąsiadujące z budynkiem przestrzenie publiczne: plac Czysty i plac Kościuszki – mówił Maćków, który kierował również pracami architektonicznymi nad stworzeniem nowego skrzydła Renomy w latach 2005-2009.