Dom Handlowy Renoma zmieni swoje oblicze. – Nowa Renoma to nie tylko dodatkowe przestrzenie biurowe, ale również zupełnie nowe powierzchnie przeznaczone na restauracje i szeroko pojętą gastronomię. Inspiracją do projektowania tych miejsc jest warszawska Hala Koszyki – tłumaczy inwestor.
Firma Globalworth uzyskała pozwolenie dotyczące remontu i przebudowy Domu Handlowego Renoma. To oznacza rozpoczęcie planowanej przez właściciela obiektu metamorfozy ikonicznego budynku, który zyska nowy design i zmodyfikowaną ofertę.
– Renoma to ikona wrocławskiej architektury. Miejsce z historią i charakterem. Dlatego koncepcję zmian przygotował zespół wybitnych architektów pod kierownictwem Zbigniewa Maćkowa. Nowy pomysł na wystrój wnętrz będzie nawiązywać do historycznego stylu Domu Towarowego Wertheim. Przy odtwarzaniu detali budynku z dawnych czasów inwestor aktywnie współpracuje z konserwatorem zabytków – zapewniają przedstawiciele Globalworth.
Pierwsze prace aranżacyjne rozpoczną się już w IV kwartale tego roku. Jak zapowiada inwestor, ze względu na komfort klientów, remont prowadzony będzie w kilku etapach, we wcześniej wyłączonych z użytkowania częściach Renomy. Prace modernizacyjne zaplanowane są na 2 lata.
– Renoma to perła wrocławskiej architektury, która zasługuje na metamorfozę dającą jej nowy blask i funkcje oczekiwane dziś przez mieszkańców miasta. Zadbamy nie tylko o nową ofertę handlową, usługową i gastronomiczną, ale również wzbogacimy Renomę o nowoczesne powierzchnie biurowe. Zadbamy też o ożywienie Placu Czystego, na który wychodzić będą ogródki restauracyjne, dzięki czemu miejsce to zyska nowy charakter – zapowiada Barbara Wójcik, Senior Asset Manager w Globalworth Poland.
Nowa Renoma – jak podkreśla inwestor – to nie tylko dodatkowe przestrzenie biurowe, ale również zupełnie nowe powierzchnie przeznaczone na restauracje i szeroko pojętą gastronomię. Inspiracją do projektowania tych miejsc jest warszawska Hala Koszyki – gastronomiczne centrum stolicy, którego właścicielem i zarządcą jest Globalworth.
– Dzięki Hali Koszyki dziś Warszawa znajduje się w gronie największych światowych metropolii takich jak Nowy Jork, Londyn czy Florencja, gdzie w halach targowo-restauracyjnych, pod jednym dachem, tętni życie i spotykają się smaki z całego świata. Jako Globalworth posiadamy unikatowe doświadczenia z Hali Koszyki, które chcemy wykorzystać w przeprowadzeniu gastronomicznej metamorfozy Renomy. Nasz plan przewiduje umiejscowienie funkcji handlowej, gastronomicznej i usługowej na poziomach 0 oraz -1. Na wyższych kondygnacjach znajdą się nowoczesne przestrzenie biurowe – wyjaśnia Anna Merta, Leasing Director Retail w Globalworth Poland.
Budynek otwarty na dwa place
Jak podkreślają przedstawiciele inwestora, metamorfoza Renomy to bardzo przemyślana operacja, której początki sięgają 2018 roku.
– Wtedy to na zlecenie Globalworth przeprowadzono kompleksowe badania oczekiwań wobec rozwoju oferty tej niezwykłej nieruchomości. W ramach badań rozmawialiśmy z ponad tysiącem wrocławian. W oparciu o to, czego się od nich dowiedzieliśmy, przygotowaliśmy długofalową strategię rozwoju oferty Renomy. Cały czas w naszym portfolio klienci będą mogli znaleźć unikatowe na mapie Wrocławia marki modowe segmentu premium uzupełnione przez strefę biurową oraz autorską ofertę gastronomiczną i usługową – tłumaczą.
Zbigniew Maćków, który kierował pracami architektonicznymi nad stworzeniem nowego skrzydła Renomy w latach 2005-2009, ma nadzieję, że nowe oblicze Renomy jeszcze mocniej wpisze się w oczekiwania wrocławian.
– To ikoniczny budynek w doskonałej lokalizacji, który wyróżnia się ponadczasową architekturą. Dlatego też idąc z duchem czasu zaprojektowaliśmy znaczącą rozbudowę formatu gastronomii, która chcąc wzmagać miejską witalność, będzie otwarta na obie sąsiadujące z budynkiem przestrzenie publiczne: Plac Czysty i Plac Kościuszki. W obiekcie nadal obecna będzie także funkcja handlowa i usługowa oparta na segmencie premium oraz komfortowe przestrzenie biurowe – wyjaśnia Zbigniew Maćków.
Renoma wybudowana w 1930 roku to jeden z najbardziej charakterystycznych obiektów na mapie handlowej Polski. Po rozbudowie i modernizacji w 2009 roku nieruchomość zyskała nowe funkcje. Na niższych kondygnacjach znalazło się ponad 120 sklepów i punktów usługowych, natomiast wyższe piętra zajmują biura oraz część restauracyjna. Renoma jest jednym z trzech projektów biurowo-handlowych w portfelu Globalworth Poland, obok warszawskiej Hali Koszyki i katowickiego Supersamu.