Jedna ze wspólnot mieszkaniowych na wrocławskim Oporowie wystąpiła z wnioskiem o zmianę koncepcji przebudowy newralgicznego skrzyżowania. Jej przedstawiciele tłumaczą, że w obecnym zakresie inwestycji nie wzięto pod uwagę sytuacji mieszkańców ulicy Cesarzowickiej i Balzaka.

Jak informowaliśmy w lipcu, skrzyżowanie ulicy Wiejskiej, Jordanowskiej, Awicenny, Mokronoskiej i Cesarzowickiej na wrocławskim Oporowie pójdzie do przebudowy. Magistrat planuje tam budowę sygnalizacji świetlnej.

W koncepcji przebudowy tego skrzyżowania, opracowanej przez pracownię projektową „Besko”, czytamy, że wybrany przez urzędników wariant obejmuje skrzyżowanie skanalizowane i sterowane sygnalizację świetlną, do którego bezpośrednio włączone są ulice Wiejska, Mokronoska, Awicenny i Cesarzowicka, a ulica Jordanowska ma włączenie do ulicy Awicenny przed przebudowanym skrzyżowaniem.

– Na ulicy Wiejskiej zaproponowano pasy: na wprost (Mokronoska), w prawo o długości 130 m (Awicenny), na podstawie pomiarów ruchu zrezygnowano ze skrętu w lewo (Cesarzowicka). Na ulicy Mokronoskiej zaproponowano pasy: na wprost i w prawo (Wiejska i Cesarzowicka) oraz w lewo o długości 100 m (Awicenny). Na ul. Awicenny zaproponowano pasy: w prawo (Mokronoska) oraz w lewo i na wprost o długości 115 m (Wiejska i Cesarzowicka) – wyliczają projektanci.

Mieszkańcy piszą do ZDiUM-u

W ubiegłym tygodniu Wspólnota Mieszkaniowa „Tajemnicze Ogrody”, obejmująca osiedle 37 domków szeregowych przy ulicy Cesarzowickiej, wystąpiła do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta z wnioskiem o zmianę koncepcji, która zakłada zakaz skrętu w lewo w ulicę Cesarzowicką z ulicy Wiejskiej. Jak tłumaczą przedstawiciele wspólnoty, nie uwzględniono bowiem sytuacji mieszkańców ulic Balzaka i Cesarzowickiej.

Pozostawiając jedyną drogę dojazdu z miasta od ulicy Karmelkowej do ulicy Balzaka i dalej do ulicy Cesarzowickiej, co już w obecnej sytuacji na ulicy Balzaka (przewężenie i parkujące samochody) w zasadzie uczyni ją nieprzejezdną – czytamy w piśmie do ZDiUM.

Autorzy wniosku podkreślają, że przebudowa skrzyżowania skutkująca wprowadzeniem zakazu skrętu w lewo w ulicę Cesarzowicką spowoduje ogromne niedogodności dla wielu mieszkańców.

Konieczność objechania tego zakazu skutkować będzie wydłużeniem czasu dojazdu i zwiększeniem natężenia ruchu. Może to też powodować zwiększenie zagrożenia wypadkami w sytuacji, gdy kierowcy w poszukiwaniu możliwości zawrócenia korzystać będą z każdej nadarzającej się ku temu okazji, co w istotny sposób wpłynie na zaburzenie płynności ruchu i stwarzać będzie związane z tym zagrożenia – czytamy we wniosku.

Przedstawiciele wspólnoty zaznaczają, że planując przebudowę skrzyżowania miasto nie może pominąć interesu mieszkańców, dlatego wnioskują o utrzymanie możliwości skrętu w lewo w ulicę Cesarzowicką.

Z posiadanych przez mieszkańców informacji wynika, że Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta nie konsultował swojej decyzji choćby z Radą Osiedla Oporów. Gdyby tak się stało, Zarząd już na wstępnym etapie planowania inwestycji mógłby zapoznać się z opinią mieszkańców tej części Oporowa, których decyzja dotknie najbardziej. Choćby zasady współżycia społecznego nakazują przy tak wrażliwej dla mieszkańców inwestycji zasięgnięcia ich opinii – piszą autorzy wniosku.

O ustosunkowanie się do sprawy poprosiliśmy urzędników. Będziemy Was informować o dalszym rozwoju sprawy.

mat. ZDiUM

Foto główne: Neo[EZN]/fotopolska.eu