Sześć firm z Dolnego Śląska reprezentowało nasz region na trwających w Pradze międzynarodowych targach For Decor&Home. Na specjalnym stoisku Dolnego Śląska można było znaleźć m.in. szkło z Huty Julia, ale też dolnośląską ceramikę, biżuterię, a nawet wino z Trzebnicy czy produkowane we Wrocławiu pierniki.

Wyjazd przedsiębiorców do Pragi to kolejna już odsłona realizowanego na Dolnym Śląsku projketu Going Global 2.0.

– To projekt, którego celem jest otwieranie nowych rynków dla dolnośląskich mikro i małych firm. – tłumaczy Krzysztof Hodun, dyrektor Wydziału Współpracy z Zagranicą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. – Nasza obecność tutaj pokazuje, że w ramach projektu nie tylko skupiamy się na dużych wydarzeniach, jak na przykład Expo, ale również na mniejszych wydarzeniach skierowanych bezpośrednio do klienta indywidualnego – opowiada.

Przedsiębiorcy biorący udział w targach podkreślali, że impreza to nie tylko okazja, by dotrzeć do odbiorcy indywidualnego, ale przede wszystkim nawiązania międzynarodowych kontaktów.

Beata Szynol, właścicielka pracowni ceramiki z Pasikurowic koło Wrocławia chwali się, że jej wystawą zainteresowało się już kilka czeskich podmiotów, które chciałby nawiązać współpracę. – Mieliśmy już oferty z galerii i sporo indywidualnych zapytań– przyznaje.

Na targach w Pradze można było nie tylko obejrzeć i kupić elementy wyposażenia domu, ale też spróbować naszych regionalnych przysmaków, takich jak dolnośląskie wina czy pierniki. – Mam nadzieję, że jak odwiedzający targi przyjadą do Wrocławia to nas odwiedzą, bo będą podążać za naszym smakiem – komentuje Anna Kuśmierek-Rudy, właścicielka Piernikarni Wrocławskiej.