W ciągu dwóch dni można było posłuchać blisko 50 prelegentów, wziąć udział w 6 panelach dyskusyjnych i podzielić się wiedzą oraz doświadczeniem. 400 osób wzięło udział w jedynym na Dolnym Śląsku wydarzeniu dla przedsiębiorców rodzinnych. We Wrocławiu zakończył się Kongres Firm Rodzinnych pod hasłem „Własność zobowiązuje”.

400 osób reprezentujących środowisko biznesowe i gospodarcze regionu spotkało się, by wziąć udział w Kongresie Firm Rodzinnych. Małe i średnie przedsiębiorstwa to bardzo ważny sektor polskiej gospodarki i to właśnie z myślą o nich powstało wydarzenie organizowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Związek Pracodawców Polskich Miedź oraz Centrum Biznesu Rodzinnego Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu.

Blisko 50 przedstawicieli firm rodzinnych oraz ekspertów z obszaru zarządzania, prawa, technologii, finansów czy marketingu wzięło udział w roli prelegentów. Znane polskie firmy rodzinne takie jak m.in. Ceramika Paradyż, Kaczmarski Group czy JMP Flowers zabrały głos, by podzielić się sukcesami oraz wiedzą.

Wśród uczestników wydarzenia spotkać można było przede wszystkim przedsiębiorców wywodzących się lub działających w regionie Dolnego Śląska – m.in. właścicieli firmy Vitbis zajmującej się produkcją ręcznie malowanych bombek choinkowych, właścicielki Kopalni Złota w Złotym Stoku czy założycieli wrocławskiego rzemieślniczego Browaru Stu Mostów. W gronie ekspertów był m.in. Dariusz Duma – Dyrektor Wykonawczy FBN Family Business Network Poland, czyli organizacji wspierającej firmy rodzinne w stabilnym oraz wielopokoleniowym rozwoju. Nie zabrakło również przedstawicieli władz samorządowych i centralnych – gościem specjalnym drugiego dnia Kongresu był Wiceminister Rozwoju Wojciech Murdzy, a obrady pierwszego dnia otworzył m.in. Marszałek Województwa Dolnośląskiego Cezary Przybylski czy Skarbnik Urzędu Miejskiego Wrocławia Marcin Urban.

Kongres został zorganizowany przy wsparciu środowiska naukowego, biznesowego oraz władz lokalnych. Podczas dwóch dni kongresu odbyło się 6 paneli dyskusyjnych oraz 6 wystąpień ekspertów dotyczących trendów biznesowych. Wszystkie poruszały tematykę związaną z hasłem przewodnim kongresu – „Własność zobowiązuje”. Przedsiębiorcy opowiedzieli o tym, że ich poczucie odpowiedzialności w dużej mierze opiera się na zapewnieniu ciągłości oraz rozwoju własnego biznesu.

Tegoroczny Kongres pokazał po raz kolejny, że przedsiębiorstwa rodzinne coraz chętniej spotykają się, dyskutują i poszukują rozwiązań dla swoich długookresowych i bieżących problemów. – mówi dr hab. Krzysztof Safin, prof. WSB, Dyrektor Centrum Biznesu Rodzinnego.

Kongres Firm Rodzinnych, który obył się w dniach 3-4 marca, był trzecią edycją wydarzenia.

Artykuł powstał we współpracy z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu