Jak zapowiada PKP PLK, w czerwcu podróżni będą mogli skorzystać z nowego przystanku kolejowego Wrocław Szczepin między stacjami Wrocław Mikołajów i Nadodrze. Inwestycja opiewa na 46 mln zł, a pod przebudowanym wiaduktem na ulicy Długiej powstaje linia tramwajowa.

Przypomnijmy, na początku kwietnia zakończył się pierwszy etap budowy linii tramwajowej na Popowice. Pod przebudowanym wiaduktem na ulicy Długiej wrócił ruch dwukierunkowy, a w 2022 roku pojedzie tędy tramwaj.

Z kolei już w czerwcu bieżącego roku planowane jest udostępnienie podróżnym nowego przystanku Wrocław Szczepin, który stanie się punktem przesiadkowym, umożliwiającym łączenie podroży koleją z transportem publicznym i indywidualnym.

Przygotowane są dwa dwustumetrowe perony. Dojścia do pociągów są obok wiaduktu nad ul. Długą. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania dostęp do kolei ułatwią windy. Na peronach montowane jest jasne oświetlenie ledowe. Ustawione są wiaty. Będzie zainstalowane nagłośnienie oraz infokioski i elektroniczne wyświetlacze z rozkładem jazdy, które zapewnią podróżnym bieżącą informację o pociągach. Dla rowerzystów przewidziano stojaki na rowery. Perony, usytuowane na nasypie obok przyległych ulic Portowej i Gnieźnieńskiej, wymagały wybudowania murów oporowych. Obecnie kończy się montaż płyt nawierzchniowych i barierek. Zastosowano antypoślizgową nawierzchnię oraz pasy naprowadzające i wypukłą linię bezpieczeństwa – wyliczają przedstawiciele PKP PLK.

Jak podkreślają kolejarze, prace na przystanku Wrocław Szczepin to nie tylko perony.

Zmodernizowano dwa tory. Ustawione są nowe konstrukcje i rozwieszono sieć trakcyjną. Wykonawca prowadził roboty z zachowaniem ruchu pociągów po jednym torze. Zastosowane rozwiązanie wymagało szczególnych zasad bezpieczeństwa, gdyż ważną trasą kolejową w ciągu doby przejeżdża ponad 150 składów. Sprawny i bezpieczny przejazdów pociągów, zapewniają nowe urządzenia sterowania ruchem. Zbudowana żelbetowa konstrukcja wiaduktu umożliwia przejazd ciężkich składów towarowych o nacisku 22 1kN/oś. Dla ograniczenia oddziaływania kolei na środowisko zastosowane tzw. maty antywibracyjne na wiaduktach oraz tłumiki w szynach – informują.

Nowy przystanek Wrocław Szczepin położony jest na linii kolejowej między stacjami Wrocław Mikołajów i Wrocław Nadodrze. Tędy prowadzony jest ruch pasażerski z Wrocławia Głównego w kierunku Trzebnicy, Oleśnicy, Milicza i Kluczborka.

Budowa przystanku kolejowego Wrocław Szczepin na linii nr 143 wraz z przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Długą we Wrocławiu oraz niezbędną infrastrukturą pochłonie blisko 46 mln zł, w tym ponad 34,8 mln zł to dofinansowanie ze środków unijnych. Prace wykonuje firma Budimex S.A.