Zakończył się kolejny etap prac w ramach budowy przystanku Wrocław Szczepin między stacjami Mikołajów i Nadodrze. Inwestycja, która stworzy punkt przesiadkowy między koleją a komunikacją miejską i opiewa na 46 mln zł, ma być gotowa w czerwcu.

Jak informuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, od poniedziałku 15 marca pociągi obok budowanego przystanku Wrocław Szczepin na trasie z Wrocław Głównego w kierunku Oleśnicy i Trzebnicy, między stacjami Wrocław Mikołajów i Wrocław Nadodrze, jadą dwoma torami.

Zakończył się kolejny etap prac. Wykonawca prowadził roboty z zachowaniem ruchu po jednym torze na linii, gdzie w ciągu doby przejeżdża ponad 150 składów – wyjaśniają kolejarze.

W czerwcu planowane jest udostępnienie nowego przystanku podróżnym.

Lokalizacja peronów na wysokim nasypie wymagała wybudowania murów oporowych obok przyległych ulic Portowej i Gnieźnieńskiej. Obecnie na dwóch dwustumetrowych peronach wykonawca układa nawierzchnię z płyt. Windy ułatwią dostęp do pociągów szczególnie osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. W przygotowanych już konstrukcjach szybów montowane są urządzenia. Dojścia do peronów przewidziano też schodami od strony wiaduktu. Bieżącą informację o pociągach zapewnią podróżnym elektroniczne wyświetlacze i infokioski. Dla rowerzystów zostaną zamontowane stojaki na rowery – wyliczają przedstawiciele PKP PLK.

Podkreślają, że Wrocław Szczepin to nie tylko perony.

Wielobranżowe prace objęły modernizację dwóch torów. Ustawiono nowe konstrukcje i zamontowano sieć trakcyjną. Sprawny i bezpieczny przejazd pociągów, zapewniają nowe urządzenia sterowania ruchem. Nowa żelbetowa konstrukcja wiaduktu umożliwia przejazd ciężkich składów towarowych o nacisku 22 1kN/oś – tłumaczą kolejarze.

Przebudowywany jest także sam wiadukt kolejowy nad ul. Długą. Nowy, trzykrotnie szerszy obiekt pozwoli na usprawnienie miejskiej komunikacji. Budowana jest tam bowiem również nowa linia tramwajowa na Popowice.