Do popularnych złodziei PZU i charakterystycznego neonu nad desą na Kościuszki, dołączą nowy neon „Jedź i czytaj”, którego można już wypatrywać między arkadami na Świdnickiej. Reklama sklepu rowerowego i księgarni ma wpisywać się w neonową tradycję Kościuszkowskiej Dzielnicy Mieszkaniowej.

Nowy neon powstał w ramach inicjatywy „Dobry Widok” realizowanej przez wrocławską fundację Dom Pokoju w porozumieniu z właścicielami Księgarni pod Arkadami i sklepu Rowery Stylowe. Świecąca reklama powstała na wolnej ścianie pomiędzy tymi lokalami i nawiązuje do usług w nich świadczonych.

Autorzy tłumaczą, że projektując neon chcieli, by był on nie tylko reklamą, ale też miał wartość artystyczną i puszczał oko do przechodnia, jak to często bywało z neonami w okresie PRL. Stąd hasło „Jedź i czytaj”.

– Współpraca z właścicielami lokali była bardzo owocna. Od samego początku mieliśmy wspólną wizję czegoś nowoczesnego, charakterystycznego i efektownego – tłumaczy Alicja Chojnacka, autorka projektu neonu. – Pusta ściana między wejściami do lokali prosiła się o zagospodarowanie. Idealnym rozwiązaniem było przygotowanie wspólnej reklamy dla obu biznesów. Ważną wytyczną była: widoczność. Wejście do sklepu znajduje się we wnęce pod arkadami, dlatego zależało nam, aby witryna była widoczna zarówno przez samochody przejeżdżające wzdłuż ulicy Świdnickiej jak i przechodniów pod arkadami – opowiada artystka.

Co ciekawe nowy neon, neonem jest tylko z nazwy. W rzeczywistości zamiast instalacji wypełnionej świecącym gazem, wykorzystano tu tańszą technologię ledową.

Neony na Kościuszki

Poza nowym neonem „Jedź i czytaj” w rejonie KDM możemy podziwiać popularny we Wrocławiu neon ze złodziejami i hasłem „Ubezpiecz mieszkanie w PZU” oraz „DAES” nad sklepem z antykami.

W przeszłości neonów w tej części Wrocławia było więcej. Działacze Domu Pokoju przypominają choćby świetlną reklamę Empiku, czy pozbawiony świecącego dopisku „bar kawowy” napis KDM.