Za drugim podejściem udało się rozstrzygnąć przetarg na budowę wyniesionych peronów na przystanku „Plac Nowy Targ”. Dzięki tej inwestycji, która pochłonie niespełna 700 tys. zł, pasażerom MPK wygodniej będzie wsiadać do zatrzymujących się tam tramwajów.
Przypomnijmy, już na początku 2020 roku informowaliśmy, że miasto szykuje się do budowy wyniesionych przystanków przy placu Nowy Targ (w obu kierunkach).
Pod koniec lipca Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ogłosił przetarg na budowę wyniesionych peronów przystankowych przy skrzyżowaniu ulicy św. Katarzyny z ulicą Purkyniego wraz z opracowaniem dokumentacji projektowej. Do przetargu stanęło dwóch zainteresowanych. Spółka Rotomat zaproponowała cenę 768 258 złotych, a firma Radpol – 752 986,32 złotych. Obie oferty znacznie przekraczały budżet przewidziany na to zadanie (499 699,80 zł), więc postępowanie zostało unieważnione.
Na początku października ogłoszono powtórny przetarg. Zgłosiły się do niego 3 firmy: Radpol z ceną 732 tys. zł, Elektrotim z ceną 698 640 zł i Rotomat z ofertą na 718 935 złotych. Tym razem udało wybrać się wykonawcę. W piątek 13 listopada jako najkorzystniejszą urzędnicy wybrali propozycję spółki Elektrotim.
W ramach inwestycji planowana jest przebudowa dwóch peronów (łącznie ok. 255 mkw.) z wykorzystaniem płyt granitowych i kostki granitowej staroużytecznej oraz z zastosowaniem kostki betonowej typu stop, przestawienie jednego słupa trakcji tramwajowej, wbudowanie w perony wiat przystankowych wraz z ich zasilaniem, wykonanie fundamentu i zasilania dla biletomatu, wyniesienie organizacji ruchu zastępczego oraz odtworzenie nawierzchni.
Na wykonanie wszystkich prac wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 8 miesięcy od podpisania umowy.
