W podwrocławskich Iwinach trwa budowa nowego przystanku, z dwoma peronami i bezpiecznym przejściem pod torami. Inwestycja pochłonie blisko 9 mln zł, a podróżni skorzystają z przystanku w połowie przyszłego roku.

Jak tłumaczą kolejarze, lokalizacja przystanku Iwiny umożliwi mieszkańcom z rejonu Jagodna oraz Iwin szybki, dogodny i bezpieczny oraz alternatywny względem samochodu dojazd koleją do centrum Wrocławia lub podróże w kierunku, Ziębic, Kłodzka i Międzylesia.

W grudniu wykonawca kończy prace przy pierwszym torze. Przygotowana jest już konstrukcja pierwszego peronu i wykonana część prac ziemnych. Wysokość obiektu zapewni podróżnym wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Przystanek będzie miał dwa perony o szerokości, 3,5 m z wyznaczonym pasem bezpieczeństwa. Drogę do pociągów zapewni bezkolizyjne przejście pod torami. Dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się będą dwie windy. Zostanie zamontowane oświetlenie. Perony będą wyposażone w wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz gabloty z rozkładami jazdy. W rejonie przystanku zostaną też zamontowane stojaki rowerowe – wyliczają przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych.

Zaznaczają, że prace obejmą niezbędną przebudowę sąsiednich torów i sieć trakcyjną.

Nowy przystanek budowany jest przy zachowaniu rozkładowego kursowania pociągów na trasie Wrocław – Kłodzko – Międzylesie. Prowadzenie prac, obok przejeżdżających składów, wymaga od wykonawcy zachowania szczególnego bezpieczeństwa – dodają.

Inwestycja za 8,8 mln zł netto jest realizowana w formule projektuj i buduj.

Roboty poprzedzone były fazą projektową. Projekt uwzględnia współpracę z władzami samorządowymi – dojazd do przystanku wykona gmina Siechnice. Nowy przystanek zostanie udostępniony podróżnym w połowie przyszłego roku – zapowiadają kolejarze.

Projekt „Dostosowanie linii kolejowej nr 276 do obsługi przewozów pasażerskich we WrOF poprzez budowę przystanku kolejowego Iwiny” jest współfinansowany z funduszy RPO woj. dolnośląskiego, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WrOF).

Budowa przystanku w Iwinach, to kolejna inwestycja zwiększająca dostępność do kolei w aglomeracji wrocławskiej. W ubiegłym roku został wybudowany przystanek w Mokronosie Górnym. Obecnie trwa przebudowa przystanku Wrocław Muchobór. Budowany jest przystanek Wrocław Szczepin. Odnawiane i budowane są nowe przystanki na trasie z Wrocławia Sołtysowic do Jelcza oraz z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy – wyliczają przedstawiciele PKP PLK.