Projekt Going Global, dofinansowany z funduszy unijnych, pomoże dolnośląskim przedsiębiorcom w promocji na zagranicznych rynkach. Szczególną opieką zostaną otoczone firmy z sektora ICT.

Jak tłumaczą przedstawiciele urzędu marszałkowskiego, dzięki funduszom unijnym na Dolnym Śląsku prowadzonych jest wiele działań mających na celu przyciąganie inwestorów oraz promowanie naszego potencjału gospodarczego za granicą.

Urzędnicy podkreślają, że na szczególną uwagę zasługuje projekt „Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza”. Zakłada on w sumie ponad 52 działania, w tym misje gospodarcze i wizyty na zagranicznych rynkach, a także spotkania informacyjne oraz kampanię promocyjną. Wszystko po to, aby ułatwić dolnośląskim przedsiębiorcom rozwijanie swoich firm i zdobywanie kontaktów zagranicznych.

– Będziemy promować wszystkie dolnośląskie inteligentne specjalizacje – to nasze najsilniejsze punkty na globalnym rynku gospodarczym i ekonomicznym. Szczególną uwagę poświęcamy jednak sektorowi technologii informacyjno – komunikacyjnych. Ta branża rozwija się niezwykle dynamicznie, dostrzegamy to i chcemy pomóc dolnośląskim przedsiębiorcom współpracować z najlepszymi – wyjaśnia marszałek Cezary Przybylski.

Dolnośląscy przedsiębiorcy podbiją światowe rynki?

Going Global to zestaw wzajemnie uzupełniających się narzędzi i instrumentów, które region całkowicie bezpłatnie udostępni chętnym mikro, małym i średnim przedsiębiorcom z Dolnego Śląska. Specjaliści, w konsultacji z przedsiębiorcami, wytypowali kierunki i rynki posiadające największy potencjał inwestycyjny, na których promowane będą rodzime firmy. To nie tylko wydarzenia takie jak np. EXPO Dubaj, Japan IT Week, czy targi E3, ale również wykorzystanie możliwości, jakie daje Regionalne Biuro Województwa Dolnośląskiego w Dreźnie.

– W ramach Going Global dolnośląscy przedsiębiorcy będą mogli uczestniczyć w największych na świecie targach i konferencjach branżowych, a w niektórych przypadkach również wziąć w nich udział jako wystawcy. Samorząd, w ramach otrzymanego dofinansowania, pokryje wszystkie koszty z tym związane, od biletów lotniczych, przez noclegi, wizy, wyżywienie, aż po karty wstępu na targi lub przestrzeń wystawową – zapowiada Karol Przywara, dyrektor Wydziału Współpracy z Zagranicą urzędu marszałkowskiego.

Jak tłumaczą urzędnicy, choć projekt wspiera wszystkie Regionalne Inteligentne Specjalizacje, to główny nacisk położony został na sektor ICT. Podkreślają, że Dolny Śląsk jest jednym z krajowych liderów w branży gamingowej i oprogramowania, branża ta ma też największy potencjał rozwojowy i internacjonalizacji, stąd chęć promocji rodzimych producentów oprogramowania, gier, grafiki, VR, AR, itp.

fot. UMWD

11 mln zł na promocję gospodarki

Projekt Going Global wart jest niemal 4 miliony złotych, z czego unijne dofinansowanie sięga 3,4 miliona.  

– Warto wspomnieć, że to tylko jeden z kilku projektów, dzięki którym będziemy promować gospodarkę Dolnego Śląska i jego potencjał. W sumie jest ich 7 na ogólną kwotę 11 milionów złotych – dodaje Jerzy Michalak, Dyrektor Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej.

W najbliższych tygodniach odbędą się spotkania dla przedsiębiorców informujące o zaplanowanych w projekcie działaniach. Od 14 stycznia na stronie urzędu marszałkowskiego będzie można znaleźć formularz zgłoszeniowy, za pomocą którego każdy przedsiębiorca może zgłosić chęć otrzymywania informacji o projekcie „Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza” oraz innych zagranicznych działaniach realizowanych przez Wydział Współpracy z Zagranicą.

foto główne: JESHOOTS.COM on Unsplash