Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce, by na całym miejskim odcinku autostrady A8 pojawiły się urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości. – To zdyscyplinuje kierowców – podkreślają drogowcy.
O planach wprowadzenia takiego rozwiązania na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia poinformował społeczny komitet „Stop hałasowi we Wrocławiu”.
Jak czytamy w piśmie, które Generalna Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przesłała do komitetu, na początku września doszło do spotkania jej przedstawicieli z Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego w sprawie instalacji urządzeń do automatycznego pomiaru prędkości na drogach krajowych zarządzanych przez wrocławski oddział GDDKiA.
Drogowcy wskazali potrzebę instalacji urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości jako priorytet.
– Pragniemy podkreślić, że czynimy starania, aby GITD zainstalował te urządzenia na całym miejskim odcinku autostrady A8 – zaznaczają przedstawiciele GDDKiA.
Podkreślają, że wprowadzili już zakaz wyprzedzania dla pojazdów ciężarowych na odcinku Wrocław Północ – Wrocław Psie Pole.
– Biorąc pod uwagę, że obowiązujące limity prędkości na autostradzie to 140 km/h dla pojazdów osobowych i 80 km/h dla pojazdów ciężarowych, to po wprowadzeniu skutecznego narzędzia dyscyplinowania kierowców z pewnością uzyskamy duże zmniejszenie prędkości pojazdów w stosunku do stanu obecnego – zapowiadają drogowcy.
I dodają, że wraz z obniżeniem prędkości i poprawą bezpieczeństwa oczywiście należy się spodziewać istotnego zmniejszenia emisji hałasu.
GDDKiA nie wprowadzi natomiast postulowanego przez komitet „Stop hałasowi we Wrocławiu” ograniczenia prędkości.
– Ponowna analiza oznakowania dotyczącego prędkości w ciągu AOW nie wykazała zasadności wprowadzania dodatkowych ograniczeń, a jedynie konieczność dostosowania prędkości kierowców do obowiązujących limitów – tłumaczą drogowcy.
AOW najniebezpieczniejszą autostradą w Polsce
Przypomnijmy, że jak informowaliśmy na początku 2018 roku, AOW została uznana za najniebezpieczniejszą autostradę w Polsce. Zgodnie z wyliczeniami aplikacji Yanosik, w 2017 roku średnio doszło tam do 31 wypadków w przeliczeniu na 1 kilometr. Czyli najwięcej spośród wszystkich przeanalizowanych autostrad.