Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce, by na całym miejskim odcinku autostrady A8 pojawiły się urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości. – To zdyscyplinuje kierowców – podkreślają drogowcy.

O planach wprowadzenia takiego rozwiązania na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia poinformował społeczny komitet „Stop hałasowi we Wrocławiu”.

Jak czytamy w piśmie, które Generalna Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przesłała do komitetu, na początku września doszło do spotkania jej przedstawicieli z Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego w sprawie instalacji urządzeń do automatycznego pomiaru prędkości na drogach krajowych zarządzanych przez wrocławski oddział GDDKiA.

Drogowcy wskazali potrzebę instalacji urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości jako priorytet.

Pragniemy podkreślić, że czynimy starania, aby GITD zainstalował te urządzenia na całym miejskim odcinku autostrady A8 – zaznaczają przedstawiciele GDDKiA.

Podkreślają, że wprowadzili już zakaz wyprzedzania dla pojazdów ciężarowych na odcinku Wrocław Północ – Wrocław Psie Pole.

Biorąc pod uwagę, że obowiązujące limity prędkości na autostradzie to 140 km/h dla pojazdów osobowych i 80 km/h dla pojazdów ciężarowych, to po wprowadzeniu skutecznego narzędzia dyscyplinowania kierowców z pewnością uzyskamy duże zmniejszenie prędkości pojazdów w stosunku do stanu obecnego – zapowiadają drogowcy.

I dodają, że wraz z obniżeniem prędkości i poprawą bezpieczeństwa oczywiście należy się spodziewać istotnego zmniejszenia emisji hałasu.

GDDKiA nie wprowadzi natomiast postulowanego przez komitet „Stop hałasowi we Wrocławiu” ograniczenia prędkości.

Ponowna analiza oznakowania dotyczącego prędkości w ciągu AOW nie wykazała zasadności wprowadzania dodatkowych ograniczeń, a jedynie konieczność dostosowania prędkości kierowców do obowiązujących limitów – tłumaczą drogowcy.

AOW najniebezpieczniejszą autostradą w Polsce

Przypomnijmy, że jak informowaliśmy na początku 2018 roku, AOW została uznana za najniebezpieczniejszą autostradę w Polsce. Zgodnie z wyliczeniami aplikacji Yanosik, w 2017 roku średnio doszło tam do 31 wypadków w przeliczeniu na 1 kilometr. Czyli najwięcej spośród wszystkich przeanalizowanych autostrad.