Miasto szuka firmy, która zajmie się montażem nowych barier energochłonnych na alei Jana III Sobieskiego. Na tej trasie notorycznie dochodzi do groźnych wypadków. Niewykluczone, że pojawi się tam także odcinkowy pomiar prędkości.

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta właśnie ogłosił przetarg na montaż nowych elementów barier energochłonnych na al. Jana III Sobieskiego we Wrocławiu wraz z opracowaniem dokumentacji technicznej.

Przedmiot zamówienia obejmuje m.in. opracowanie i zatwierdzenie projektu technologicznego lokalizacji barier energochłonnych, wraz z projektem organizacji ruchu zastępczego na czas montażu barier, wytyczenie w terenie przebiegu nowych barier, oznakowanie miejsca robót zgodnie z zatwierdzonym projektem ORZ i obowiązującymi przepisami, przygotowanie terenu pod montaż nowych elementów, w tym punktowe rozebranie nawierzchni bitumicznej pod montaż nowych słupków barier, zakup nowych elementów barier i ich transport na teren budowy, montaż nowych elementów barier energochłonnych według zatwierdzonej wcześniej dokumentacji oraz odtworzenie nawierzchni i uporządkowanie terenu po przeprowadzonych pracach.

Na wszystkie prace wyłoniony wykonawca będzie miał czas do 30 września 2020 roku.

Będzie też odcinkowy pomiar prędkości?

Przypomnijmy, jak informowaliśmy w kwietniu, Główny Inspektorat Transportu Drogowego rozważa objęcie fragmentu alei Jana III Sobieskiego, gdzie notorycznie dochodzi do wypadków, odcinkowym pomiarem prędkości. Wnioskował o to radny miejski Michał Kurczewski.

– W związku z wieloma tragicznymi w skutkach wypadkami, do których dochodzi na alei Jana III Sobieskiego we Wrocławiu, zwracam się z wnioskiem o objęcie odcinka obu jezdni, od okolic mostów Bolesława Krzywoustego do okolic dworca PKP Wrocław Psie Pole, odcinkowym pomiarem prędkości – wyjaśniał Michał Kurczewski.

Jak tłumaczył radny, dopuszczalna na tym odcinku drogi prędkość – 70 km/h jest notorycznie przekraczana, często co najmniej dwukrotnie.

– Na wspomnianym odcinku drogi występuje dość ostry łuk (okolice Hornet – Salon Opla, al. Sobieskiego 1). W momencie gorszych warunków pogodowych, przy znacznym przekroczeniu prędkości, wypadek jest praktycznie pewny. Jedynym skutecznym sposobem trwałego poskromienia niebezpiecznych zapędów niektórych kierowców jest wprowadzenie odcinkowego pomiaru prędkości – podkreślał racja.

Przedstawiciele GITD w odpowiedzi na wniosek radnego tłumaczyli, że informacje o występujących zagrożeniach bezpieczeństwa ruchu drogowego w tej lokalizacji zostały przesłane do Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu, do ewentualnego dalszego wykorzystania przy planowaniu przez policję działań kontrolnych.

Foto główne: Columba livia, fotopolska.eu, CC-BY-SA 4.0