Uchwała w sprawie pomocy wrocławskim przedsiębiorcom, którzy ucierpieli w wyniku epidemii koronawirusa, rezolucja w sprawie uhonorowania ofiar katastrofy smoleńskiej czy apel w sprawie przesunięcia wyborów prezydenckich – to część kwestii, którymi na najbliższej sesji zajmie się wrocławska rada miejska. Rajcy będą obradować zdalnie.

Najbliższa, XXI sesja Rady Miejskiej Wrocławia rozpocznie się w czwartek 9 kwietnia o godzinie 8. W związku ze stanem epidemii, rada obradować będzie w trybie zdalnym – korespondencyjnie.  

W porządku obrad znalazły się m.in. projekty uchwał w sprawie wprowadzenia i ustalenia wysokości opłaty prolongacyjnej z tytułu rozłożenia na raty lub odroczenia terminu płatności podatków oraz zaległości podatkowych stanowiących dochód Gminy Wrocław oraz w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości grup przedsiębiorców, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19 (wirusa SARS-CoV-2) .

Radni zajmą się także projektami uchwał w sprawie utworzenia branżowych szkół we Wrocławiu, w sprawie regulaminu przyznawania dodatków oraz innych składników wynagrodzenia dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez miasto  czy uchwałami w sprawie uchwalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rajcy będą też głosować m.in. nad projektami uchwał w sprawie ustalenia opłat za pobyt we Wrocławskim Ośrodku Pomocy Osobom Nietrzeźwym oraz w sprawie ogłoszenia wykazu kąpielisk na terenie Gminy Wrocław,

Na koniec sesji zaplanowano rozpatrzenie rezolucji w sprawie uhonorowania ofiar katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem oraz apelu w sprawie przesunięcia terminu wyborów prezydenckich w Polsce, 

Zdalne obrady Rady Miejskiej Wrocławia – najważniejsze informacje

1. Projekty uchwał, a także inne materiały sesyjne zostaną przekazane radnym tak jak dotychczas – za pośrednictwem aplikacji e-sesja.

2. Do każdego projektu dołączone będą materiały dodatkowe – wyjaśnienia oraz ewentualnie prezentacje.

3. Wskazani imiennie pracownicy Urzędu Miejskiego Wrocławia są do dyspozycji radnych przed sesją i udzielają mailowo i telefonicznie odpowiedzi na pytania w sprawie ewentualnych pytań i wątpliwości dotyczących wniesionych projektów.

4. Opiniowanie projektów uchwał przez Komisje Stałe odbędzie się zdalnie za pośrednictwem poczty Lotus Notes. Obsługę zapewnią wyznaczeni pracownicy Biura Rady Miejskiej Wrocławia w porozumieniu z Przewodniczącymi Komisji. Dokumentacja posiedzeń komisji (opinie) dostępna będzie w aplikacji e-sesja dla wszystkich radnych.

5. Podpisane wnioski o poprawki w projektach uchwał można dostarczyć drogą elektroniczną do dnia poprzedzającego dzień na który została zwołana sesja.

6. W trakcie sesji w wyznaczonym dniu i godzinach radni będą mogli: kontaktować się telefonicznie lub mailowo ze wskazanymi pracownikami urzędu, zadawać im pytania w sprawie projektów i uzyskiwać odpowiedzi, przesyłać swoje wypowiedzi w debacie nad projektami będącymi przedmiotem obrad, oddawać głosy nad projektami uchwał.

7. Karta do głosowania zawierająca listę projektów uchwał wraz z ewentualnymi poprawkami i autopoprawkami zostanie wysłana do radnych na skrzynki poczty elektronicznej oraz umieszczona w programie e-sesja najpóźniej w dniu poprzedzającym sesję.

8. Ważne będą tylko te karty które będą oznaczone imieniem i nazwiskiem, opatrzone własnoręcznym podpisem i przesłane ze służbowego e-maila bądź na podany numer telefonu w wyznaczonych godzinach sesji.

9. Wyniki głosowania  zostaną umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej.

10. Przesłane przez radnych wypowiedzi w debacie zostaną dołączone do protokołu sesji wraz z wynikami głosowania.