{"id":1518671,"date":"2021-03-16T15:15:57","date_gmt":"2021-03-16T14:15:57","guid":{"rendered":"https:\/\/archiwum.wroclife.pl\/?p=1518671"},"modified":"2021-03-16T15:17:48","modified_gmt":"2021-03-16T14:17:48","slug":"wroclaw-szczepin-nowy-przystanek-kolejowy-bedzie-gotowy-w-czerwcu-zdjecia","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/archiwum.wroclife.pl\/nasze-miasto\/wroclaw-szczepin-nowy-przystanek-kolejowy-bedzie-gotowy-w-czerwcu-zdjecia\/","title":{"rendered":"Wroc\u0142aw Szczepin. Nowy przystanek kolejowy b\u0119dzie gotowy w czerwcu [ZDJ\u0118CIA]"},"content":{"rendered":"\n

Zako\u0144czy\u0142 si\u0119 kolejny etap prac w ramach budowy przystanku Wroc\u0142aw Szczepin mi\u0119dzy stacjami Miko\u0142aj\u00f3w i Nadodrze. Inwestycja, kt\u00f3ra stworzy punkt przesiadkowy mi\u0119dzy kolej\u0105 a komunikacj\u0105 miejsk\u0105 i opiewa na 46 mln z\u0142, <\/strong>ma by\u0107 gotowa w czerwcu.<\/h2>\n\n\n\n

Jak informuje sp\u00f3\u0142ka PKP Polskie Linie Kolejowe, od poniedzia\u0142ku 15 marca poci\u0105gi obok budowanego przystanku Wroc\u0142aw Szczepin na trasie z Wroc\u0142aw G\u0142\u00f3wnego w kierunku Ole\u015bnicy i Trzebnicy, mi\u0119dzy stacjami Wroc\u0142aw Miko\u0142aj\u00f3w i Wroc\u0142aw Nadodrze, jad\u0105 dwoma torami. <\/p>\n\n\n\n

Zako\u0144czy\u0142 si\u0119 kolejny etap prac. Wykonawca prowadzi\u0142 roboty z zachowaniem ruchu po jednym torze na linii, gdzie w ci\u0105gu doby przeje\u017cd\u017ca ponad 150 sk\u0142ad\u00f3w<\/em> – wyja\u015bniaj\u0105 kolejarze.<\/p>\n\n\n\n

W czerwcu planowane jest udost\u0119pnienie nowego przystanku podr\u00f3\u017cnym. <\/p>\n\n\n\n

Lokalizacja peron\u00f3w na wysokim nasypie wymaga\u0142a wybudowania mur\u00f3w oporowych obok przyleg\u0142ych ulic Portowej i Gnie\u017anie\u0144skiej. Obecnie na dw\u00f3ch dwustumetrowych peronach wykonawca uk\u0142ada nawierzchni\u0119 z p\u0142yt. Windy u\u0142atwi\u0105 dost\u0119p do poci\u0105g\u00f3w szczeg\u00f3lnie osobom o ograniczonych mo\u017cliwo\u015bciach poruszania si\u0119. W przygotowanych ju\u017c konstrukcjach szyb\u00f3w montowane s\u0105 urz\u0105dzenia. Doj\u015bcia do peron\u00f3w przewidziano te\u017c schodami od strony wiaduktu. Bie\u017c\u0105c\u0105 informacj\u0119 o poci\u0105gach zapewni\u0105 podr\u00f3\u017cnym elektroniczne wy\u015bwietlacze i infokioski. Dla rowerzyst\u00f3w zostan\u0105 zamontowane stojaki na rowery <\/em>– wyliczaj\u0105 przedstawiciele PKP PLK.<\/p>\n\n\n\n

Podkre\u015blaj\u0105, \u017ce Wroc\u0142aw Szczepin to nie tylko perony. <\/p>\n\n\n\n

Wielobran\u017cowe prace obj\u0119\u0142y modernizacj\u0119 dw\u00f3ch tor\u00f3w. Ustawiono nowe konstrukcje i zamontowano sie\u0107 trakcyjn\u0105. Sprawny i bezpieczny przejazd poci\u0105g\u00f3w, zapewniaj\u0105 nowe urz\u0105dzenia sterowania ruchem. Nowa \u017celbetowa konstrukcja wiaduktu umo\u017cliwia przejazd ci\u0119\u017ckich sk\u0142ad\u00f3w towarowych o nacisku 22 1kN\/o\u015b<\/em> – t\u0142umacz\u0105 kolejarze.<\/p>\n\n\n\n

Przebudowywany jest tak\u017ce sam wiadukt kolejowy nad ul. D\u0142ug\u0105. Nowy, trzykrotnie szerszy obiekt pozwoli na usprawnienie miejskiej komunikacji. Budowana jest tam bowiem r\u00f3wnie\u017c nowa linia tramwajowa na Popowice<\/a><\/span>.<\/p>\n\n\n\n