{"id":1509795,"date":"2020-08-11T10:12:54","date_gmt":"2020-08-11T08:12:54","guid":{"rendered":"https:\/\/archiwum.wroclife.pl\/?p=1509795"},"modified":"2020-08-11T10:20:54","modified_gmt":"2020-08-11T08:20:54","slug":"przebudowa-skrzyzowania-na-oporowie-cesarzowicka","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/archiwum.wroclife.pl\/nasze-miasto\/przebudowa-skrzyzowania-na-oporowie-cesarzowicka\/","title":{"rendered":"Przebudowa skrzy\u017cowania na Oporowie. Co z lewoskr\u0119tem w Cesarzowick\u0105?"},"content":{"rendered":"\n
Jak informowali\u015bmy w lipcu,\u00a0skrzy\u017cowanie ulicy Wiejskiej, Jordanowskiej, Awicenny, Mokronoskiej i Cesarzowickiej na wroc\u0142awskim Oporowie p\u00f3jdzie do przebudowy<\/span><\/a>. Magistrat planuje tam\u00a0budow\u0119 sygnalizacji \u015bwietlnej<\/a>.<\/span> Wczoraj donosili\u015bmy, \u017ce jedna ze wsp\u00f3lnot mieszkaniowych wyst\u0105pi\u0142a do Zarz\u0105du Dr\u00f3g i Utrzymania Miasta z wnioskiem o zmian\u0119 koncepcji, kt\u00f3ra zak\u0142ada zakaz skr\u0119tu w lewo w ulic\u0119 Cesarzowick\u0105 z ulicy Wiejskiej<\/a><\/span>. <\/p>\n\n\n\n \u2013 Pozostawiaj\u0105c jedyn\u0105 drog\u0119 dojazdu z miasta od ulicy Karmelkowej do ulicy Balzaka i dalej do ulicy Cesarzowickiej, co ju\u017c w obecnej sytuacji na ulicy Balzaka (przew\u0119\u017cenie i parkuj\u0105ce samochody) w zasadzie uczyni j\u0105 nieprzejezdn\u0105<\/em> \u2013 czytamy w pi\u015bmie do ZDiUM.<\/p>\n\n\n\n Autorzy wniosku podkre\u015blaj\u0105, \u017ce przebudowa skrzy\u017cowania skutkuj\u0105ca wprowadzeniem zakazu skr\u0119tu w lewo w ulic\u0119 Cesarzowick\u0105 spowoduje ogromne niedogodno\u015bci dla wielu mieszka\u0144c\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n O ustosunkowanie si\u0119 do tego wniosku poprosili\u015bmy urz\u0119dnik\u00f3w z magistratu. Jak informuje El\u017cbieta Maci\u0105g z Departamentu Infrastruktury i Transportu, wykonywane w ramach opracowanej „Koncepcji przebudowy skrzy\u017cowania ulic Wiejskiej, Jordanowskiej, Avicenny, Mokronowskiej i Cesarzowickiej we Wroc\u0142awiu”\u00a0pomiary ruchy, wykaza\u0142y,\u00a0\u017ce zasadna by\u0142aby rezygnacja z lewoskr\u0119tu z ulicy Wiejskiej w Cesarzowick\u0105. <\/p>\n\n\n\n – Na omawianym wlocie zaobserwowano w szczycie porannym 12, w szczycie popo\u0142udniowym 24 samochody na godzin\u0119. Oznacza to de facto pojawianie si\u0119 kierowcy, kt\u00f3ry chce skr\u0119ci\u0107 w lewo w ul. Cesarzowick\u0105, rano – raz na oko\u0142o 5 minut, \u00a0w szczycie popo\u0142udniowym co 2-3 minuty. Utrzymanie takiego rozwi\u0105zania, przy tak ma\u0142ym nat\u0119\u017ceniu ruchu na omawianym wlocie, bardzo obci\u0105\u017cy\u0142oby skrzy\u017cowanie, znacz\u0105co obni\u017cy\u0142oby jego przepustowo\u015b\u0107 i wp\u0142yn\u0119\u0142oby na upo\u015bledzenie ruchu na pozosta\u0142ych wlotach<\/em> – wyja\u015bnia El\u017cbieta Maci\u0105g<\/strong>.<\/p>\n\n\n\n Urz\u0119dniczka przypomina, \u017ce \u00a0\u201ePrognoza i analiza ruchu\u201d stanowi jedynie materia\u0142 pomocniczy, a wykonawca projektu b\u0119dzie zobowi\u0105zany do opracowania nowej, aktualnej prognozy i analizy ruchu.<\/p>\n\n\n\n – Niemniej jednak ca\u0142kowita rezygnacja z lewoskr\u0119tu powinna by\u0107 po\u0142\u0105czona z zapewnieniem komfortowej alternatywy dojazdu dla mieszka\u0144c\u00f3w ul. Cesarzowickiej. Obecnie Zarz\u0105d Dr\u00f3g i Utrzymania Miasta przygotowuje si\u0119 do og\u0142oszenia przetargu na zaprojektowanie poszerzenia ul. Balzaka wraz z chodnikiem i o\u015bwietleniem.\u00a0Realizacja tego zadania b\u0119dzie skoordynowana z przebudow\u0105 skrzy\u017cowania <\/em>– dodaje El\u017cbieta Maci\u0105g<\/strong>.<\/p>\n\n\n\n Jak czytamy w koncepcji przebudowy skrzy\u017cowania ulicy Wiejskiej, Jordanowskiej, Awicenny, Mokronoskiej i Cesarzowickiej, opracowanej przez pracowni\u0119 projektow\u0105 \u201eBesko\u201d, wybrany przez urz\u0119dnik\u00f3w wariant II obejmuje skrzy\u017cowanie skanalizowane i sterowane sygnalizacj\u0119 \u015bwietln\u0105, do kt\u00f3rego bezpo\u015brednio w\u0142\u0105czone s\u0105 ulice Wiejska, Mokronoska, Awicenny i Cesarzowicka, a ulica Jordanowska ma w\u0142\u0105czenie do ulicy Awicenny przed przebudowanym skrzy\u017cowaniem.<\/p>\n\n\n\n \u2013 Na ulicy Wiejskiej zaproponowano pasy: na wprost (Mokronoska), w prawo o d\u0142ugo\u015bci 130 m (Awicenny), na podstawie pomiar\u00f3w ruchu zrezygnowano ze skr\u0119tu w lewo (Cesarzowicka). Na ulicy Mokronoskiej zaproponowano pasy: na wprost i w prawo (Wiejska i Cesarzowicka) oraz w lewo o d\u0142ugo\u015bci 100 m (Awicenny). Na ul. Awicenny zaproponowano pasy: w prawo (Mokronoska) oraz w lewo i na wprost o d\u0142ugo\u015bci 115 m (Wiejska i Cesarzowicka) <\/em>\u2013 wyliczaj\u0105 projektanci.<\/p>\n\n\n\n W koncepcji uwzgl\u0119dniono chodniki dla pieszych o szeroko\u015bci 2 metr\u00f3w, \u015bcie\u017cki rowerowe dwukierunkowe o szeroko\u015bci 2,5-3 metr\u00f3w (z uwzgl\u0119dnieniem skrajni jezdni wynosz\u0105cej 0,5 m) wraz z przej\u015bciami dla pieszych i przejazdami dla rowerzyst\u00f3w na ka\u017cdym wlocie skrzy\u017cowania.<\/p>\n\n\n\n \u2013 Na odcinku pomi\u0119dzy wlotami ulicy Wiejskiej i Cesarzowickiej zaprojektowano ci\u0105g pieszo-rowerowy \u2013 brak pasa drogowego na wydzielon\u0105 \u015bcie\u017ck\u0119 i chodnik <\/em>\u2013 czytamy w koncepcji.<\/p>\n\n\n\n Zaprojektowano tak\u017ce zatoki autobusowe na ulicy Wiejskiej i Awicenny w miejscach obecnych przystank\u00f3w bez zatok oraz zatok\u0119 autobusow\u0105 na ulicy Mokronoskiej w kierunku ulicy Kwiatkowskiego.<\/p>\n\n\n\nMiasto: zapewnimy komfortow\u0105 alternatyw\u0119<\/h3>\n\n\n\n
Jak zmieni si\u0119 skrzy\u017cowanie na Oporowie?<\/h3>\n\n\n\n